true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ – جدول دوم رقابت های معتبر شطرنج تاتا استیل (چلنجر) از امروز با حضور ۱۴ شطرنج باز در ۱۳ دور به روش دوره ای در کشور هلند برگزار می شود و قهرمان این رقابت ها مجوز حضور در بخش استادی را دریافت خواهد کرد.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از  ایرنا و بر اساس اعلام تارنمای خبری فدراسیون شطرنج، در رقابت های امسال، «پرهام مقصودلو» قهرمان جوانان جهان با ریتینگ ۲۶۷۹ بخت سوم قهرمانی این رویداد است. همچنین «کربف» با ریتینگ ۲۶۹۹ و «کوالف» با ریتینگ ۲۶۸۷ در رده بندی اولیه بالاتر از مقصودلو قرار دارند.
این شطرنج باز جوان در دور نخست مسابقات با کربف استاد بزرگ مطرح اوکراینی دیدار خواهد کرد.
این نخستین حضور یک ایرانی در رقابت های شطرنج تاتا استیل است.
مسابقات تاتا استیل هلند همه ساله میزبان بهترین های شطرنج جهان است؛ سال ۲۰۱۸ که هشتادمین دوره این مسابقات برگزار شد، «مگنوس کارلسن» نروژی موفق شد عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.
پرهام مقصودلو نابغه شطرنج ایران در سال ۲۰۱۸ با کسب عنوان قهرمانی جوان جهان در بخش انفرادی توانست مجوز حضور در این رقابت ها را کسب کند. وی همچنین در مسابقات آزاد دوبی توانست با غلبه بر تمام رقیبان عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
مقصودلو به همراه تیم ملی شطرنج ایران در مسابقات تیمی قهرمانی آسیا که در همدان برگزار شد عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرد. پرهام که لقب «فیل» را با خود به یدک می کشد، با ۱۸ سال سن برترین شطرنج باز حال حاضر ایران است.
شطرنج بازهای ایرانی پس از موفقیت در مسابقات جهانی روسیه، هم اکنون در مسابقات معتبر بین المللی در حال رقابت با حریفان هستند. روز گذشته و در پایان مسابقات شطرنج آذربایجان (یادبود فواد جعفراف) آرش طاهباز ضمن کسب عنوان قهرمانی و افزایس ۱۵٫۹ واحدی ریتینگ، موفق به کسب دومین درجه (نورم) استاد بزرگی شد.
همچنین احسان قائم مقامی و مسعود مصدق پور در مسابقات بین المللی دهلی نو حضور دارند که در پایان دور چهارم این رقابت ها قائم مقامی صدرنشین جدول رده بندی است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader