true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

آغاز عقد ‌قرارداد آب کشت تابستانه و سالیانه در شبکه‌های آبیاری مارون

دشتستان بزرگ/ سرپرست شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون از آغاز انعقاد قرارداد آب برای کشت‌های تابستانه و سالیانه سال ۱۴۰۳ شبکه‌های آبیاری مارون خبر داد.

محمد قره‌باغی امروز ۱۳ تیرماه با اشاره به استقبال خوب کشاورزان منطقه اظهار کرد: عقد قرارداد آب محصولات تابستانه و سالانه از ۲ تیرماه سال جاری آغاز شده است.

به گزارش دشتستان بزرگ، وی افزود: از کشاورزان می‌خواهم جهت عقد قرارداد آب کشت تابستانه ۱۴۰۳ با اولویت کشت‌های کم مصرف (ذرت، کنجد و…) و سالیانه ۱۴۰۳ (یونجه، باغات، نخیلات، گل، گلخانه و…)، ابتدا جهت تعیین الگوی کشت خود به ادارات جهادکشاورزی شهرستان‌های بهبهان، رامهرمز، امیدیه و آغاجاری مراجعه و سپس برای انعقاد قرارداد آب زراعی و تسویه بدهی کشت‌های قبلی خود به امور مشترکین شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری مارون مراجعه کنند.

قره‌باغی ادامه داد: با استناد به مصوبه کارگروه سازگاری با کم آبی استان خوزستان، کشت شلتوک (برنج) در فصل زراعی تابستانه ۱۴۰۳ در شبکه‌های آبیاری بهبهان، جایزان و فجر به طور کامل ممنوع است.

شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون در شبکه‌های تحت پوشش خود، بیش از ۵ هزار و ۲۷۲ مشترک دارد که در هر فصل زراعی با این شرکت قرارداد برداشت آب منعقد می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader