true

ویژه های خبری

true
    امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ : رئیس انجمن آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در راه‌اندازی آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر باعث شده تا این استان به قطب صنعت آزمایشگاهی کشور تبدیل شود.

به گزارش  دشتستان بزرگ ؛ سیدحسین رضوی اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی با اشتغال بیش از هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم که بیشتر نیرو‌های متخصص بومی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بوشهر هستند انجام شده است. وی افزود: در گذشته تمام نیاز‌های آزمایشگاهی فعالان اقتصادی در خارج از استان تامین می‌شد، اما با ایجاد زیر ساخت‌های آزمایشگاهی و ارائه خدماتی نظیر ارزیابی و انطباق کالا‌های وارداتی، صادراتی و تولیدی، بازرسی فنی، نمونه‌برداری و تعیین ماهیت در گمرکات بوشهر، سایر استان‌ها کشور نیز از این خدمات بهره می‌برند.

رئیس انجمن آزمایشگاه‌ های استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: وجود شرکت‌های آزمایشگاهی استاندارد به‌عنوان وجه تمایز با دیگر استان‌ها به‌عنوان یک ویژگی مورد توجه بازرگانان کشور واقع شده و باعث رونق هر چه بیشتر بنادر و گمرکات این استان شده است. وی ادامه داد: آزمایشگاه‌ های استان با استفاده از تجهیزات پیشرفته توانسته‌اند ظرفیت خوبی در رونق اقتصاد و تجارت استان ایجاد کنند و با کاهش زمان ارائه خدمات از ۱۱ به ۶ روز بازرگانان کشور تمایل بیشتری نسبت به استفاده از این ظرفیت استان بوشهر دارند. رضوی یادآور شد: با حمایت‌های اتاق بازرگانی بوشهر نخستین تشکل آزمایشگاه‌ های همکار استاندارد در استان بوشهر راه‌اندازی شد که با گذشت زمان و ایجاد زیرساخت‌های لازم شاهد پیدایش صنعتی جدید در استان هستیم.

نایب رئیس انجمن آزمایشگاه‌ های ایران از صاحبان صنایع، بازرگانان، تولیدکنندگان، محققان و پژوهشگران به ویژه در حوزه صنایع نفت و گاز خواست از این ظرفیت استفاده کنند. وی از مسئولان استانی نیز خواست با وضع قانون و پیگیری مستمر برای حمایت از این بخش و بکارگیری هرچه بیشتر متخصصان استان شرایطی فراهم شود که شاهد بی‌مهری به این حوزه و استفاده از خدمات دیگر استان‌ها در شرایط مشابه نباشیم

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader