true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از خبرگزاری صداوسیما از بوشهر، محمد مشکین فام افزود: با بازسازی بخش آسیب دیده این خطوط، تولید بیش از یک میلیارد فوت مکعب گاز(٢٨ میلیون مترمکعب) از این سکوها تا دو هفته دیگر آغاز ‌میشود.

 بنا بر اعلام شرکت نفت و گاز پارس، وی با بیان این که بازسازی خطوط دریایی فازهای١٩ و ١۶ با پایداری وضع دریا، آغاز می شود، تصریح کرد: تیم‌های فنی و تخصصی در حال بررسی علت حوادثی هستند که باعث آسیب دیدن این خطوط شده است.

مشکین فام ادامه داد: تلاش می‌کنیم در سریعترین زمان ممکن تعمیرات مربوط را انجام دهیم و با اتصال مجدد منابع گازی فراساحل به بخش خشکی، یک میلیارد فوت مکعب گاز به پالایشگاه هرکدام از فازهای یادشده، ارسال کنیم.

وی با اشاره به این‌که اکنون روزانه بیش از ۴٨٠ میلیون متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی برداشت می‌شود، افزود: با بهره برداری دوباره از سکوی فازهای ۱۹ و ۱۶ و سکوی B١٧، برداشت گاز از این میدان تا پایان اسفند به حدود ۵۴٠ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به این‌که سکوی ١٩A بهطور کامل در حال بهره برداری است، خاطر نشان کرد: از مجموع تولیدات این سکو و همچنین با استفاده از گاز ترش فازهای ۶تا ٨ ، روزانه ٢٨ میلیون متر مکعب گاز در فاز ١٩ شیرین سازی و به شبکه سراسری فرستاده میشود.

مشکین فام به تولید گاز سکوی فاز ٢١ نیز اشاره کرد و گفت: این سکو با ظرفیت تولید ٢٨ میلیون متر مکعب گاز درحال بهره برداری است و بخشی از گاز ترش آن به پالایشگاه خشکی فازهای ٢٠ و ٢١ و بخشی نیز به پالایشگاه فازهای ١۵ و ١۶ منتقل میشود.

رع/

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader