true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ : رئیس کل دادگستری استان بوشهر حل مشکلات حقوقی اراضی را در اولویت دستگاه قضا و ثبت اسناد و املاک استان بوشهر دانست و گفت: در این راستا پس از ۳۸ سال اسناد مالکیت اراضی منطقه جهادآباد بردخون شهرستان دیر صادر و تحویل شد.
به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از تسنیم، مهدی مهرانگیز در آیین واگذاری اسناد مالکیت ساکنان محله جهادآباد بردخون شهرستان دیر یکی از مطالبات مهم مردم در نقاط استان بوشهر صدور اسناد مالکیت اراضی است، اظهار داشت: در این راستا ۱۴ روستا و شهر در شهرستان عسلویه که اراضی آنان موات اعلام شده بود با تلاش دادگستری استان بوشهر از حالت موات خارج و صدور اسناد ملکیت آنان آغاز شد.

وی یکی از درخواست‌های مهم محله جهادآباد بردخون شهرستان دیر صدور اسناد مالکیت است، تصریح کرد: محله جهادآباد بردخون در سال ۱۳۶۵ پس از وقوع سیل ویرانگر آن سال برای سکونت اهالی روستائیان که زیرساخت‌ها روستایی در سیلاب آن سال تخریب شده بود در نظر گرفته شد و از همان زمان بین ادارات کل منابع طبیعی و بنیاد مسکن اختلاف بوده و اهالی فاقد سند مالکیت بودند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به همکاری و تعامل ادارات برای حل این مشکل خاطرنشان کرد: با تعامل دستگاه‌های مختلف امروز شاهد صدور اسناد مالکیت مردم در محله جهاد آباد بندر بردخون شهرستان دیر هستیم.

مهرانگیز اضافه کرد: با هدف گره‌گشایی از مشکلات مردم جهاد آباد بردخون شهرستان دیر امروز ۴۸ سند مالکیت پس از ۳۸ سال صادر شد، ولی باید همکاران ثبت اسناد و املاک تلاش کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بقیه اسناد مالکیت اهالی صادر شود تا مردم نتیجه این اقدامات بزرگ را لمس کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه حل مشکلات صدور اسناد مالکیت مناطق مختلف استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اکنون با تلاش شبانه‌روزی مشکلات صدور اسناد مالکیت روستاها و شهرهای مختلف از جمله ۱۴ شهر و روستای عسلویه، آب‌پخش، روستای دهداران، جهادآباد شهرستان دیر و دیگر مناطق برطرف شده و یا در حال حل مشکلات هستیم.

محمد بزرگمهر با اشاره به صدور سند برای ۹۹٫۵ درصد اراضی منابع طبیعی استان بوشهر اضافه کرد: تاکنون برای یک میلیون و ۶۶۲ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و برای ۱۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر سند مالکیت صادر و تحویل شده است.

وی صدور ۷۲ هزار و ۸۶۳ جلد سند مالکیت مسکونی، کشاورزی، صنعتی، دولتی و تجاری استان بوشهر را در سال ۱۴۰۲ مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: صدور این میزان سند نسبت به سال ماقبل آن ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در این آیین با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر و جمعی از مسئولان شهرستان دیر و اهالی شهر بردخون اسناد مالکیت محله جهادآباد تحویل مالکین شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader