true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: چندی پیش یکی از مخاطبین دشتستان بزرگ، تصویر یک قبض آب شهری در شهر دالکی را به این پایگاه خبری تحلیلی ارسال کرد.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ در این قبض، مبلغ قابل پرداخت برای یکی از مشترکین آب شهری در دالکی، مبلغ ۶۰۸ میلیون ریال صادر شده بود.

دشتستان بزرگ به منظور پیگیری این ماجرا گفتگویی را با رئیس اداره آب شهرستان دشتستان ترتیب داد.

بردستانی در گفتگو با دشتستان بزرگ، در این خصوص گفت: شماره کنتور قرائت شده در شهر دالکی در دوره قبلی ۵۵۱ بوده و پس از گذشته دوماه به ۵۵۰ می رسد.

وی افزود: شماره کنتور در اصل یک مترمکعب عقب رفته و با بی دقتی و عدم توجه مامور قرائت، قبض نیز صادر و به مشترک داده شده است.

رئیس اداره آب شهرستان دشتستان اضافه کرد: زمانی که شماره جدید کنتور کمتر از شماره قبلی آن باشد، سیستم نیز به این منظور که کنتور به انتها (صفر) رسیده و از صفر ادامه داده قبض را صادر می کند.

بردستانی اذعان داشت: به طور مثال وقتی شماره سابق کنتوری ۵۵۱ بوده و شماره جدید نیز ۵۵۰ باشد، سیستم از شماره  551را محاسبه کرده تا به انتها برسد (زمانی که کنتور به انتها برسد دوباره از صفر شروع می شود) سپس از صفر شروع و تا ۵۵۰ محاسبه می شود.

وی تصریح کرد: عملا سیستم برای ثبت رقم کنتور از  551شروع و تا انتها در وهله ی اول و از انتها (صفر) تا ۵۵۰ در وهله ی دوم محاسبه می شود.

رئیس اداره آب شهرستان دشتستان ضمن بیان این که در چنین مواقعی سیستم نیز هشدار داده و متاسفانه مامور به هشدار سیستم اهمیت نداده، اظهار داشت: اشتباه دوم مامور نیز عدم توجه به مبلغ چاپ شده در قبض آب بوده است، مبلغی که بالا بوده اما مامور دقت نکرده است.

بردستانی در خصوص دلایل این رخداد نیز گفت: شماره کنتور در اصل یک مترمکعب عقب رفته که دو دلیل در مورد آن می توان مدنظر قرار داد، اول این که خود صاحب کنتور شماره کنتور را بطور اشتباه به اداره آب داده تا قبض صادر شود، دلیل دوم این ماجرا را نیز می توان دستکاری صاحب کنتور که شامل دستکاری شماره ها و برعکس شدن آن بوده دانست.

وی خاطرنشان کرد: قبض ۶۰ میلیونی باطل شده و تا زمانی که ماجرا روشن نشده و دلیل اصلی آن معلوم نیست، قبضی صادر نشده و به دلیل منفی بودن مصرف در حال پیگیری هستیم.

                                                                                           

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader