true

ویژه های خبری

true
    امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ : کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی ایستگاه های هواشناسی بیانگر ثبت دمای هوا ۴۰ تا ۴۸ درجه سانتیگراد در ۱۰ شهر این استان در شبانه روز گذشته است.

به گزارش دشتستان بزرگ ؛ محمدرضا انصاری در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت شهرهای بوشهر ، اهرم و خورموج با ۴۷درجه و دیلم ، دیر و اهرم نیز با ۴۰درجه گرم ترین و خنک ترین دما را به نام خود ثبت کرده اند.

وی افزود: بیشترین شرجی و رطوبت هوا در شبانه‌روز گذشته با ۹۰درصد مربوط به عسلویه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به میزان ۷۲درصدی رطوبت هوا در بوشهر تصریح کرد: میزان شرجی در بنادر دیر، کنگان و خارگ نیز به ترتیب ۸۳ ، ۷۵ و ۷۵ درصد ثبت شده است.

انصاری یادآور شد: بیشینه دمای هوا برای امروز با ۴۸درجه مربوط به شهر اهرم و کمترین آن برای منطقه بهرگان با ۲۸درجه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: براساس بررسی نقشه های هواشناسی امروز هشدار سطح نارنجی دریایی در استان بوشهر صادر شده است.

انصاری گفت: نوع مخاطره در زمان هشدار نارنجی وزش باد به نسبت شدید تا شدید شمال غربی (گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت)، افزایش ارتفاع موج دریا (۱۲۰ تا ۱۸۰ و در سواحل جنوبی گاهی تا ۲۴۰ سانتی‌متر) ، احتمال نفوذ گرد و غبار فرا منطقه ای و خیزش گرد و خاک محلی در نوار ساحلی است.

وی افزود: اثر مخاطره افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در چنین مواقعی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی توصیه می شود.

وی گفت: از امروز تا روز دوشنبه با وزش بادهای به نسبت شدید شمالی، سواحل استان مواج پیش‌بینی می‌شود.

انصاری یادآور شد: طی این مدت در برخی ساعات، وزش باد، خیزش گردوخاک محلی و احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان مورد انتظار است.

وی گفت: ضمن اینکه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با وزش بادهای جنوبی، رطوبت هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت.

انصاری ادامه داد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۶:۵۰ ، مد دوم ساعت ۱۲:۰۰ و جزردوم ساعت ۱۸:۲۵ خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader