true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از واگذاری ۲ هزار و ۳۸۳ قطعه زمین مسکونی به متقاضیان واجد شرایط در روستاهای استان خبر داد.

دشتستان بزرگ/امیر برومند با بیان اینکه در دولت سیزدهم آیت‌الله رئیسی تحول مهم و قابل توجهی در بخش مسکن ایجاد شد، اظهار داشت: در مدت سه سال دولت شهید جمهور در مقاوم‌سازی منازل مسکونی تحولات قابل توجهی ایجاد شد و از ۵۸ درصد به ۶۵ درصد افزایش یافت.

وی پرداخت تسهیلات برای مقاوم‌سازی ۱۳ هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی منازل روستایی و شهرهای کوچک از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر باز پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی منازل را ۲۰ ساله با نرخ سود ۵ درصد دانست و خاطرنشان کرد: سالانه در استان بوشهر ۲۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی می‌شد که سال قبل به ۷ هزار واحد افزایش یافت.

برومند با بیان اینکه سال قبل ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای دریافت وام مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند گفت: علاوه بر ۷ هزار واحد مسکونی یاد شده ۴ هزار واحد دیگر به سهمیه استان بوشهر افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه امسال در مجموع ۱۷ هزار و ۷۷۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مشمول دریافت وام با کارمزد ۵ درصدی شده‌اند اضافه کرد: تاکنون برای ۱۳ هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی ۳٫۵ همت پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی محرومان در استان خبر داد و بیان کرد: این واحدها در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در حال ساخت است و علاوه بر  وام ۳۵۰ میلیون تومانی ۲۰۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض پرداخت شده است. همچنین از محل حساب ۱۰۰ امام راحل ۵۰ میلیون تومان به‌صورت کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی از واگذاری ۲ هزار و ۳۸۳ قطعه زمین مسکونی به متقاضیان واجد شرایط در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: در نهضت ملی مسکن تاکنون ۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به‌صورت بنیاد ساخت با گروه ساخت در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بوشهر اجرایی شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader