true

ویژه های خبری

true
    امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
وزیر میراث فرهنگی از میدان در دست ساخت راه و شهرسازی زاهدان بازدید کرد

سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی به همراه استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان این استان امروز پنجشنبه ۸ شهریور از میدان در دست ساخت راه و شهرسازی زاهدان بازدید کردند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: هنر در تمام جهان به عنوان فراگیرترین و تاثیرگذارترین زبان ارتباطی در مسیر جریان‌سازی و اثربخشی فرهنگی میان عموم مردم شناخته می‌شود و این استان نیز با مردمان سختکوش و خستگی ناپذیرش، خاستگاه ظریف‌‏ترین هنرهای دستی ایران و آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی است و آن چه ساکنان این منطقه را از دیر باز تاکنون از سایر هموطنان خود و نیز ساکنان دیگر نقاط جهان متمایز می‌کند تلفیقی صمیمانه از صبر، هنر و وحدت است.

سید مهدی میری افزود: نمادها و المان‌های شهری به عنوان عنصری شاخص از شهر، ابزاری ارزشمند برای معرفی هویت شهر هستند و المان‌ها می‌توانند آینه‌ای تمام‌نما از هویت و فرهنگ شهر باشند.

وی تاکید کرد: همچنین نمادها و الگوهای شهر، علائم و نشانه‌های القاکننده تفکر و بینش حاکم بر شهرها هستند و این علائم چنانچه با دقت و اندیشه انتخاب شود می‌تواند به عنوان رسانه عمومی ایفای نقش کند و آگاهی‌بخش ساکنان شهر و بازدیدکنندگان آن باشد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل در کنار اقدامات گسترده زیربنایی در حوزه ساخت بزرگراه ها و مسکن و با همه کمبود منابع مالی در حال ساخت و تکمیل یکی از شاخص ترین میدان های کشور در زاهدان است.

وی ادامه داد: المان طراحی شده در این میدان یکی از برجسته ترین المان های کشور محسوب می‌شود که با کتیبه های سنگی برجسته در حال ساخت برگرفته از تلاش صبوری و داشته های تاریخی مردمان استان قطعا می‌تواند نقش موثری در معرفی استان در سطح ملی داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader