true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ : سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر از کاهش زمان صدور پروانه صادراتی و وارداتی کالا خبر داد و گفت: با تدوین بسته تحولی، امکان تسریع و تسهیل در امر فعالیت‌های تجاری فراهم شده و زمان صدور پروانه صادراتی و وارداتی کالا کاهش یافته است.

به گزارش  دشتستان بزرگ ؛ محسن مشتاقی در گفت‌وگو با تسنیم دستاوردهای اداره کل استاندارد استان بوشهر در دولت انقلابی و جهادی شهید آیت‌الله رئیسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تعداد ۱۲۱ پروانه در سه سال اخیر در استان بوشهر صادر شده که میانگین صدور ۴۰ پروانه در هر سال است.

وی تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این زمینه در دولت شهید آیت‌الله رئیسی ۱۳۹ پروانه تمدید شده که هر سال به‌صورت متوسط ۴۶ پروانه صادر شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر با اشاره به بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش خاطرنشان کرد: در ۳ سال گذشته ۲ هزار و ۲۶۲ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان در صنایع مختلف استان انجام شده است که میانگین ۷۵۴ بازرسی در هر سال است.

مشتاقی به بازرسی فنی انرژی صنایع انرژی‌بر مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد پرداخت و خاطرنشان کرد: در این حوزه ضمن اینکه سالانه ۳۲ بازرسی فنی از صنایع انرژی‌بر انجام شده در مجموع تعداد ۹۶ بازرسی در استان بوشهر ثبت شده است.

وی به فعالیت اداره ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و وارداتی پرداخت و بیان کرد: در این راستا بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی با محوریت رشد تولید کیفی تدوین شد.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان بوشهر تسریع در امر صادرات کالاهای صادراتی از آثار تدوین بسته تحولی بهار خدمت دانست و گفت: در این راستا زمان صدور پروانه صادراتی و وارداتی کالا کاهش یافت و مدت زمان صدور گواهی انطباق به ۵ روز در سال جاری رسیده است.

مشتاقی از رشد ۵۲ درصدی صدور گواهی انطباق صدور گواهی استاندارد برای کالاهای مواد اولیه خط تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم بیانگر رشد تولید در دولت سیزدهم در استان بوشهر است.

وی از رشد ۴۰۰ درصدی گواهی صدور انطباق یا عدم انطباق برای کالاهای رسوبی در انبارهای سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی برای تسریع روند تعیین و تکلیف کالاهای موجود در این انبارها در دوره سه ساله دولت سیزدهم خبر داد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader