true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: تلاطم نرخ ارز در یکی دو ماه اخیر، قیمت کالاها و خدمات را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، بطوریکه شاهد افزایش ناگهانی قیمت ها حتی در حوزه سلامت بوده ایم.

این در حالی است که مسئولان ارشد وزارت بهداشت، بارها و به دفعات بر این موضوع تاکید دارند که قیمت دارو و تجهیزات پزشکی به هیچ عنوان تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز آزاد نیست، زیرا دولت برای کالاهای استراتژیک همچون دارو و تجهیزات پزشکی، ارز دولتی تخصیص داده است.

با این حال، از گوشه و کنار خبر می رسد که بیمارستان های دولتی با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه شده اند و همین مسئله سبب گردیده برخی بیماران بستری برای تامین وسیله پزشکی مورد نیاز خود، به خارج از بیمارستان بروند.

چندی پیش یکی از شهروندان برازجانی طی برقراری تماس تلفنی با پایگاه خبری دشتستان بزرگ، گفت: مدتی پیش به همراه برادرم به بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان مراجعه و پس از بستری شدن، دکتر بیمارستان خواستار تهیه وسایل پزشکی از همراه من شد.

متاسفانه داروخانه بیمارستان تمامی وسایل را نداشته و برادرم مجبور به حرکت به سمت شهر برازجان برای تهیه وسیله پزشکی مورد نظر شد.

وی افزود: نکته جالب ماجرا نیز بنری بود که در بیمارستان نصب شده و در آن ذکر شده بود تهیه تمامی وسایل مورد نیاز بیماران را بیمارستان بر عهده دارد.

خبرنگار دشتستان بزرگ نیز با پیگیری این امر، موضوع را از طریق مدیر بیمارستان شهید گنجی برازجان، پیگیر شد.

مدیر بیمارستان شهید گنجی برازجان در این خصوص به دشتستان بزرگ گفت: به تمامی بخش های بیمارستان بخشنامه شده که بیمارستان موظف به تهیه تمامی وسایل مورد نظر بیمار است.

نظر غلامی افزود: هر کدام از بیماران به هر وسیله ای که نیاز داشته اعم از تجهیزات پزشکی، تجهیزات ارتوپدی، وسایل جراحی و… را باید از بیمارستان خواسته و تهیه کنند.

مدیر بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان اضافه کرد: طبق طرح تحول نظام سلامت به هیچ عنوان مریض نباید برای تهیه وسایل مورد نظر به بیرون رفته و بیمارستان ملزم به تهیه وسایل مورد نیاز، هر چه که مدنظر دکتر بوده هست.

غلامی اذعان داشت: اگر مشاهده شود وسیله ای در بیمارستان نبوده و بیماری آن را خارج از بیمارستان تهیه کرده با ارائه فاکتور به بیمارستان، ما ملزم به پرداخت هزینه کرد بیمار هستیم.

وی اظهار داشت: حتی برای انجام آزمایش هایی چون MRi نیز با مراکز خصوصی چون درمانگاه نوید قرارداد داشته و خودمان هزینه را پرداخت می کنیم، البته چنین موضوعی کم بوده و موردی است.

مدیر بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را کرده و امکانات مورد نیاز بیماران را تامین کرده ایم، به طور مثال حتی برای انجام  فیزیو تراپی بیماران نیز با بخش خصوصی قرارداد بسته و در خود بیمارستان انجام می شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader