true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

دشستان بزرگ : معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر از صادرات ۱۱۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از ایران به قطر خبر داد و گفت: از این میزان ۷۰ درصد از طریق بنادر و گمرکات استان بوشهر انجام شده است.

به گزارش دشتستان بزرگ ؛ ابوالقاسم محمدزاده در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به فعالیت ۷۰ هزار واحد صنفی در استان بوشهر اظهار داشت: در این استان ۱۱۰ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند و ۲۱۰ هزار اشتغال در عرصه اصناف ایجاد شده است.

وی از افزایش صادرات از بنادر و گمرکات استان بوشهر در سه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۲٫۷ میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر با اشاره به اینکه جایگاه استان در عرصه صادرات در کشور رتبه نخست است، خاطرنشان کرد: از ۱۱۰ میلیون دلار صادرات سال گذشته از ایران به قطر بیش از ۷۰ میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر است.

محمدزاده با اشاره به ۷۰ درصد صادرات ایران به قطر از بنادر استان بوشهر تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۶۶ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر وارد و ترخیص شد.

وی ارزش کالاهای وارداتی در سه ماه نخست امسال در استان بوشهر را ۴۹۶ میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: در شرایط تحریمی کشور، ارز کشور از طریق صادرات کالاهای غیرنفتی تأمین می‌شود و استان بوشهر در این عرصه از جایگاه مهم و برتر برخوردار است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر از استقرار ۲۲ رایزن تجاری استان بوشهر در ۲۲ کشور خبر داد و بیان کرد: این رایزن‌ها تا پایان امسال به ۳۰ و تا برنامه هفتم رایزن‌های تجاری در ۶۰ کشور فعال می‌شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader