true

ویژه های خبری

true
    امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ : مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر با افزایش ۷۵ درصدی به بیش از ۲.۳ میلیون تن رسید، گفت: بیش از ۹۷ درصد کالاهای متروکه سنواتی از بندر بوشهر خارج شده است.

به گزارش دشتستان بزرگ ، محمد شکیبی نسب با بیان اینکه در سه سال اخیر پروژه‌هایی مهمی در بنادر ۱۱گانه استان بوشهر با رویکرد رونق اقتصادی و توسعه افتتاح و یا عملیاتی شده است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌های راهبردی ایجاد مجتمع بندری نگین است که شرایط برای افزایش ۲ برابری ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر تسهیل کرده است.

وی ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر را سالانه ۷٫۵ میلیون تن اعلام و خاطرنشان کرد: با اتمام طرح‌های زیرساختی این میزان به بیش از ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: اجرایی شدن طرح‌های آب و برق‌رسانی و محصورسازی مجتمع بندری نگین بوشهر با بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار در آستانه عملیاتی شدن قرار گرفته است.

شکیبی نسب توسعه ناوگان خودروها و شناورهای خدماتی در بنادر استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا ۳ شناور بازرسی، پایش و ناجی با ۴۴٫۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به ناوگان بنادر استان بوشهر افزوده شده است.

وی از استقرار یک دستگاه خودرو امداد و نجات پیشرفته و یک خودرو آتش‌نشانی برای ساختمان‌های بلند مرتبه بندر بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در عرصه مقابله با آلودگی دریایی یکی از مجهزترین شناورهای حوزه خلیج فارس در بندر بوشهر فعال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر رونق ترانزیت در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: میزان ترانزیت نفتی بندر بوشهر در ۷ ماه گذشته رشد قابل توجه و در ۴ ماه اخیر افزایش ۱۳ برابری داشته و به بیش از ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

شکیبی نسب افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر را یکی دیگر از موفقیت‌ها نام برد و گفت: در اوج تحریم‌های ظالمانه تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر با افزایش ۷۵ درصدی به بیش از ۲٫۳ میلیون تن رسیده است .

وی ساماندهی کالاهای متروکه در انبارهای بنادر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: خارج سازی بیش از ۹۷ درصد کالاهای متروکه سنواتی از بندر بوشهر و پیاده‌سازی سامانه مدیریت تردد کامیون و الگوگیری بنادر کشور از این سامانه از اهم دستاوردهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به شمار می‌رود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader