true

ویژه های خبری

true
    امروز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
اختصاصی دشتستان بزرگ/ اندر احوالات تعطیلی‌های پروژه‌ای شهرداری برازجان:

دشتستان بزرگ: مجتمع شهید سلیمانی از جمله پروژه های مطرح استان و جنوب کشور می باشد که حدود ۴ سال از کلنگ زنی آن می گذرد، پروژه ای که به گفته مسئولین اسبق استانی، قرار بود سال ۹۹ افتتاح شود اما همچنان به کما رفته و طولانی شدن فرآیند ساخت آن با گلایه هایی از سوی شهروندان برازجانی همراه بوده، چرا که سالن ها و مجتمعات فرهنگی کنونی سطح شهر، گاها پاسخگوی نیاز حجم بالای برنامه های اجرایی و جمعیت حاضرین نمی باشند.
از سوی دیگر طولانی شدن بیش از حد پروژه هایی مانند پارک شهید کشتکار و… یا نصب المان میادین ۹ دی و حافظ و در نهایت قطع درختان در بلوارها و پارک های سطح شهر، از جمله مسائلی بود که اخیرا با حواشی زیادی همراه بود.

شهردار برازجان در پاسخ به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه مجتمع فرهنگی شهید سلیمانی در مدت زمان مدیریتش گفت: در زمان تصدی مسئولیت اینجانب به‌عنوان شهردار برازجان پس از تعطیلی بیش از ۸ ماه با جلساتی که با پیمانکار مربوطه داشتیم، پروژه را فعال کردیم.

مرتضی قدوسی افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه را از ۵۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش دادیم، ولی با توجه به اینکه محل تأمین اعتبار پروژه ی فوق به صورت تلفیقی بوده (محل اعتبارات تملک دارائی، محل اعتبارات داخلی) و به دلیل عدم تأمین اعتبار و تخصیص از محل تملک دارائی پروژه ی فوق غیر فعال شد.

وی افزود: لازم به توضیح است که تعهدات شهرداری از محل اعتبارات داخلی تأمین و از سوی شهردار صورت پذیرفته است.

شهردار برازجان همچنین دلیل طولانی شدن بیش از حد پروژه هایی مانند پارک شهید کشتکار و… یا نصب المان میادین ۹ دی و حافظ را بهسازی عنوان داشت و گفت: بهسازی پارک شهید بدلیل وجود تأسیسات آب و برق در درون پارک شمول زمان شد، این در حالی بود که با توجه به اینکه لوله ی اصلی انتقال آب شهر برازجان از وسط پارک فوق عبور نموده و کلیه ی مسیرهای انتقال آب کوچه های اطراف پارک از درون پارک و لوله ی اصلی می‌بود تا جا‌به‌جایی آن زمان بر بود.

وی ادامه داد: همچنین تأسیسات و پایه های برق فشار متوسط و فشار ضعیف نیز در مسیر کارهای اجرائی پروژه‌ی فوق (بدلیل محدودیت خاموشی اداره برق در فصل تابستان) زمان بر شده است که تا هم اکنون نیز جابه‌جایی پایه های فوق انجام نشده است.

قدوسی اظهار داشت: پیمانکار پروژه‌ی فوق کلیه‌ی عملیات اجرایی که امکان اجرای آن وجود داشته را انجام نموده و کارهای باقی مانده موکول به جابه‌جایی پایه ها شده است.

دیدگاه ها

یک پاسخ به “از به کما رفتن پروژه‌های شهرداری تا پیشرفت تنها ۳۰ درصدی در طول ۲ سال مدیریت شهری”

  1. علیرضا زمانی گفت:

    بالاخره نمردیم و دیدیم یکی از قدوسی هم نقد کنه، خیلیا چشم رو بستن و فقط ازش تعریف و تمجید می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader