true

ویژه های خبری

true
    امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: فرماندار دشتستان گفت: در خصوص جوانی جمعیت، ۵۵۵ پلاک را واگذار کردیم، ۲ هزار نفر جدید نیز در نوبت هستند، تعدادی از زمین ها نیز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد تخصیص یافته اما فرآینده اضافه کردن و الحاق زمین به محدوده شهر واقعا سخت و دشوار است.

به گزارش دشتستان بزرگ، احمد بنافی در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بیان داشت: جنس کارهایی که در حوزه فرهنگ عمومی شهرستان برگزار شده خوب است، عدد پروژه های ما در مقایسه با دو سال پیش، بیش از ۴ برابر شده و از طرفی وضعیت کیفی کارها نیز تغییراتی مثبت داشته است، هیئت ها و مواکب، حرکت فرهنگی رو به رشد را داشته و تنوع جدیدی با استفاده از ظرفیت نسل های جدید صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و همه قابل دفاع است، در بسیاری از حوزه های اجتماعی منفی، آمار کاهشی شده و در برخی زمینه ها که رکورد زده بودیم نمودار کاهشی شده است، بخش فرهنگ را نباید کم دیده و بی توجهی کرد، در محلات فرهنگ شهر یا کوی کارگر، اگر زمین مناسب وجود ندارد می توان فضای سبز را تغییر کاربری داده و فرآیند ساخت مساجد را آغاز کرد، زمین را باید شناسایی کرده و یا بخشی از پارک را برای احداث مسجد استفاده کرد.

فرماندار دشتستان اظهار داشت: شهر برازجان خلا دیوار نگاری دارد این در حالی است که دیوارنویسی در بسیاری از روستاها اجرا شده است.

وی افزود: متأسفانه طی سالهای گذشته پیاده روی ولایت همراه با هرج و مرج بود، این در حالی است که فرمانداری تنها به عنوان هماهنگ کننده این کار تیمی و قرارگاهی عمل کرده و انتظار می رود نتیجه بهتری حاصل شود.

 

وی تصریح کرد: با نگاه مثبت می توان به حوزه فرهنگی برای مشاهیر خود کارهایی انجام داد که در جامعه نهادینه شوند، رسالتی داریم که شخصیت های تاریخی شهرستان را تبیین و تکریم کنیم.

انتقاد از نبود مسجد در برخی محلات

امام جمعه برازجان نیز در این نشست گفت: شکل گیری و آغاز به کار دولت چهاردهم هر چه با شکوه‌تر برگزار و بیش از صد هیئت در این مراسم حضور داشتند، جهان در مقابل ایران سر تعظیم فرود آورده و در مراسم شرکت کردند، اتحاد ملی وجود داشته و باید برای پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تلاش شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح افزود: برنامه های ماه محرم در دشتستان نیز با شکوه تر از گذشته برگزار شده است، حضور بانوان و نسل جوان با استفاده از محتوای خوب و سفره های طعام حتی در حاشیه های شهر، ارزشمند است، از تشکل ها نیز باید تقدیر شده و مراسم هایی که برگزار شده مورد بررسی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت های نظام‌ جمهوری اسلامی بعد از انقلاب تاسیس نماز جمعه بوده و امام خمینی (ره) نیز تاکید بسیاری زیادی بر آن داشته است.

امام جمعه برازجان ادامه داد: هر محله و روستایی که مسجد فعالی داشته باشد، دغدغه ما کمتر شده و نگرانی کمتری داریم، کارهای فرهنگی زیادی صورت میگیرد این در حالی است که هزینه ای از دولت نگرفته و مراسم بسیار زیادی نیز برگزار می شود، مساجد در جذب، تربیت و ایجاد تحول در مردم می تواند نقش خوبی را ایفا می کند.

وی تصریح کرد: ۲۰ مسجد به شهر افزودیم اما برخی از محله ها نیز همچنان مسجد ندارند، محله فرهنگ شهر، فضای سبز و ورزشی و… دارد اما فضای فرهنگی برای مسجد ندارد، این در حالی است که یکی از بانوان این محله، منزل خود را حسینیه کرده است، محله کارگر نیز زمین با کاربری مذهبی برای مسجد ندارد، محله پردیس نیز در حاشیه شهر فاقد فضایی به عنوان مسجد است.

مصلح افزود: دشتستان بزرگ در مبارزه با استبداد و استکبار نقش ویژه ای داشته است، لذا باید گرامی داشتی برای بزرگان خود گرفته و در بزرگداشت دفاع مقدس، گرامی داشت زنان لرده و… پیش قدم باشیم.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: ۲۸ ماه صفر گروهی از استان در حرم مطهر امام رضا(ع) برنامه خواهند داشت، کاروانی از دشتستان اعزام شده و فرصت خوبی برای ما بوده که به عنوان معرف استان، نماینده خوبی در این مراسم باشیم، سال گذشته نیز از نماینده شهرستان ما و استان تقدیر شده و در آینده نیز همین گونه خواهد بود.

وی ادامه داد: پیاده روی بزرگ ولایت به همت و تدبیر و حمایت های بسیار خوب فرماندار در دو سال اخیر برگزار شده و تمجع صد هزار نفری بسیار خوبی را الهام گرفته از کربلا شاهد هستیم، در بخش های مختلف نیز در روزهای مختلف شاهد پیاده روی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان اظهار داشت: شورا و شهرداری برای احداث مسجد آمادگی دارد، حتی برای تغییر کاربری فضای سبز نیز آماده هستیم، متأسفانه برخی از مساجد، یا هیئت امنا نداشته یا اگر دارند نیز فعالیتشان ضعیف بوده و کار نمی کنند.

محراب بنافی افزود: هیئت امنای مساجد باید فعال تر شده و شاهد اجرای برنامه ها باشیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader