true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳
اختصاصی دشتستان بزرگ/ یادداشت رئيس سازمان نظام مهندسی معدن و زمین شناسی استان بوشهر در خصوص صادرات مواد معدنی؛

دشتستان بزرگ- اردوان دارابی*: بوشهر به دلیل وضعیت خاص جغرافیایی و وجود بازار تقاضای مصالح معدنی به ویژه از کشورهای حاشیه خلیج فارس، دارای موقعیت ممتازی می‌باشد. طی سنوات اخیر مسیر صادرات مواد معدنی تا حدی توسط فعالان این حوزه هموار گردیده است و لیکن استعداد بالقوه موجود بسیار بیشتر از حجم صادرات فعلی است. حلقه مفقوده این زنجیره اقتصادی، نظارت بر کیفیت مصالح فرآوری شده می‌باشد که سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان مرجع تخصصی و حرفه‌ای این امر، نقش پراهمیتی در تکمیل این چرخه صادراتی خواهد داشت.

به گزارش دشتستان بزرگ، در این راستا برنامه ریزی جدی جهت همکاری نزدیک و حرفه‌ای با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی استان در جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای و تخصصی توسط نظام مهندسی صورت پذیرفته است که انشالله اثربخشی آن در توسعه میزان صادرات مصالح فرآوری شده و با ارزش افزوده در جهت ارزآوری به کشور محقق خواهد شد.

در حوزه داخلی نیز در راستای حمایت از فعالان حوزه معادن و مرتفع نمودن مشکلات موجود گام‌های مؤثر برداشته خواهد شد.

البته لازم است سرمایه گذاران حوزه معادن نیز رعایت اصول توسعه پایدار یعنی ملازمه‌ی اصل بهره‌وری اقتصادی با حفظ منابع زیست محیطی و ارتقاء سرمایه‌های انسانی؛ سرلوحه کار خود قرار دهند و نسبت به ایفای مسئولیتهای اجتماعی در قبال جوامع میزبان اهتمام ورزند.

قانون برنامه هفتم توسعه با نگاهی مترقی به این حوزه، الزاماتی جهت پشتیبانی از نیروی انسانی و محیط زیست جوامع میزبان معادن تعیین و مقرر نموده است.

*رئیس سازمان نظام مهندسی معدن و زمین شناسی استان بوشهر

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader