ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
---|---|---|---|---|---|---|
« آبان | ||||||
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت درج خبر:۱۶:۴۳
- بدون دیدگاه
دشتستان بزرگ: یکی از طرحهای هفتگانه تحول اداری محسوب میشود که به منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری از ۶ طرح دیگر تحول اداری توجه بیشتری را به خود معطوف داشته است. امام خمینی (ره) نیز در این خصوص میفرمایند ما می خواهیم ادارات را متحول کنیم ، مردم حق اند و مسئولین مکلف و تا زمانی که مسئولین جامعه به اصلاح خود نپردازند، نمی توانند مدعی کار و تلاش برای خدا و اسلام باشند. همچنین ایشان در وصیت و توصیه خود در خطاب به مسئولین و کارمندان میفرمایند: بودجه ای که از آن ارتزاق می کنید متعلق به ملت است، باید خدمتگزار ملت و خصوصا مستضعفان باشید. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز در سخنرانی های خود به دفعات ب تکریم مراجعه کنندگان تاکید فراوان داشته و دارند. در همین راستا سایر دولتها و مسئولین در راستای اجرایی کردن و تحقق این مهم اهتمام ورزیده اند. البته منکر اهانت برخی مسئولین دولتی حتی در سطوح وزارتی نیستیم. موارد فوق مقدمه ای بود تا به عرض برسانیم که باوجود اینهمه تاکید بر تکریم ارباب رجوع، متاسفانه اخیرا شاهد بی احترامی یک بخشدار به یک عضو شورایی، هستیم به اینصورت که این بخشدار به بهانه اقامه صلاه ظهر و عصر یک عضو شورایی (ارباب رجوع) را با کینه ورزی و عداوت به خروج از نه دفتر اداری خود بلکه خروج از کل ساختمان بخشداری مینماید که به تبع این بی احترامی یکی دیگر از پرسنل آن بخشداری به پشتگرمی از بخشدار خود، احساس قدرت نموده و با اهانت و فحاشی، آن عضو شورایی را با غضب به خارج از کل ساختمان بخشداری روانه مینماید. نیک مستحضرید در هیچ جای گستره کشور عزیزمان ایران، درب هیچ اداره ای به هنگام اقامه نماز ظهر و عصر از بیرون اداره، بسته نمیشود و یا ارباب رجوع ها را به بیرون کردن از کل محیط اداری هدایت نمیکنند. خاطرنشان میدارد که این هتاکی در حالی رخ داده است که از زمان اذان ظهر گذشته بوده است و هدایت کردن ارباب رجوع محدود به یک نفر خاص بود و بقیه ارباب رجوع ها از این قاعده مستثنی بودند. که به عقیده بنده انجام چنین فحاشی و هتاکی به یک عضو شورایی و نماینده یک ملت، توهین به کل خانواده شورایی و ملت محسوب میشود که از نماینده دولت انتظار برخورد با هتاکان به نماینده ملت انتظار میرود. بدیهی است اگر این برخورد قاطعانه صورت نپذیرد، دید مردم نسبت به دولت خدمتگذار تغیر خواهد کرد و چه بسا کوتاهی نماینده دولت به پای اشتباهات و بی اهمیتی این موضوع برای دولتمردان نوشته شود. همچنین امید است نمایندگان دولت در انتخاب بعدی خود در خصوص انتخاب یک مسئول برای واگذاری و سپردن مسئولیت به آنها، خارج از فضای سیاسی، معیارهای اهلیت، حسن شهرت، تعهد و تخصص ایشان را مورد نظر قرار داده همانطور که امیر مؤمنان(ع) در نامه ای به مالک اشتر، یکی از شرایط واگذاری مسئولیتها را «کفایت» میدانند و میفرمایند: «ای مالک در بکارگیری کارمندان و کارگزارانی که باید زیر نظر تو کار کنند هیچ گونه واسطه و شفاعتی را نپذیر مگر شفاعت «کفایت» را. در پایان انتظار عذرخواهی و دلجویی این حرمت شکنان از کلیه خانواده شورایی و نمایندگان ملت مورد انتظار است. همچنین مصاحبه شونده یک فیلم ۲۶ ثانیه ای از فحاشی و هتاکی این پرسنل هتاک در اختیار دارد ک به جهت انعکاس به مراجع ذیصلاح، و اعمال ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی علیه مشکی عنه، تقدیم مرجع قضایی خواهد نمود. نام محفوظ
دیدگاه ها