ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
---|---|---|---|---|---|---|
« آبان | ||||||
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت درج خبر:۱۷:۱۸
- بدون دیدگاه
دشتستان بزرگ: موقعیت جغرافیایی برازجان، از دیرباز موجب شده که از این شهر به شاهرگ تجاری استان بوشهر تعبیر شود، از یک سو راه اتصال استان بوشهر به استان های بالا دستی چون فارس، اصفهان و … و از سوی دیگر استان هایی چون خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد. اقدامی عجیب از سوی برخی دولتمردان گذشته موجب شد تا با احداث پل ورودی این شهر، برازجان به حاشیه برود، پلی که بعدها اصلاح آن از مهمترین دغدغه های برازجانی ها شد، پلی که علاوه بر خطرناک بودن، دومین شهر استان بوشهر را در بن بست قرار داد. ایجاد این پل ورودی و به دنبال آن، مسائلی چون به حاشیه رانده شدن برازجان و خطرناک بودن پیچ ورودی – که آمار تصادفات و قربانیان آن، از زمان احداث پل مذکور تاکنون، خود گواهی بر این مبنا است- موجبات نارضایتی بسیاری از مردم را فراهم آورد تا جایی که مسئولان استانی و شهرستانی، اصلاح پل ورودی را یکی از برنامه های اصلی خود بر می شمردند و با دادن وعده هایی، این موج نارضایتی را تا حدی مهار کردند. اما شواهد موجود، گواه آن است که متاسفانه عملیات اصلاح پل مذکور متوقف شده است، از این رو دشتستان بزرگ با پیگیری امر از سوی مسئولین مربوطه، آخرین وضعیت را در خصوص از بن بست درآمدن برازجان، جویا شده است. مدیرکل راه و شهرسازی: تامین و حمل قیر، عامل تاخیر پروژه مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار دشتستان بزرگ، گفت: قرارداد پروژه اصلاح تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر برازجان از سمت شیراز با پیمانکار آن، در اسفند ماه سال ۹۵ منعقد گردید. فرزاد رستمی با اشاره به این که عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال۹۶ شروع شد، افزود: در حال حاضر، اقدامات لازم در خصوص روسازی این پل انجام، که به دلیل بارندگی های اخیر در انتظار خشک شدن رطوبت سطح مسیر بوده و به زودی عملیات اجرایی آسفالت آن انجام خواهد شد. وی اضافه کرد: خوشبختانه این پروژه، طبق برنامه ریزی پیش رفته و تاخیر بسیار کوتاه آن نیز به دلیل مشکلات تامین و حمل قیر مورد نیاز بوده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اذعان داشت: ادارات برق، آب، گاز، مخابرات و فرمانداری دشتستان، همکاری بسیار خوبی در به سرانجام رساندن این پروژه داشته و در حین اجرای پروژه، همکاری لازم جهت جابجایی تاسیسات را بعمل آورده اند. رستمی ضمن بیان این که جهت اجرای فاز دوم در انتظار اعتبارات موردنیاز بوده، تصریح کرد: فاز دوم پروژه اصلاح تقاطع غیرهمسطح ورودی برازجان بستگی به تخصیص اعتبارات موردنیاز داشته و مطالعات آن انجام شده است، در صورت تخصیص اعتبار مناقصه را برگزار، پیمانکار را انتخاب و عملیات اجرایی آن را آغاز می کنیم. وی افزود: پل ورودی شهر برازجان از سمت شیراز هیچگونه مشکل سازه ای نداشته و عملیات در دست اقدام صرفا جهت افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه به شهر برازجان صورت پذیرفته است. مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خاطر نشان کرد: از اهداف مهم این پروژه می توان افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه و تامین راه دسترسی ایمن به تالارها را برشمرد. پیمانکار پروژه: پروژه در دهه فجر، افتتاح می شود خبرنگار دشتستان بزرگ ضمن گفتگو با پیمانکار پروژه راه ورودی برازجان، جزئیات این طرح را پیگیر شد. محمدصادق صادقی در گفتگو با خبرنگار دشتستان بزرگ، گفت: فاز اول اصلاح ورودی برازجان تقریبا تکمیل شده است. وی افزود: پروژه اصلاح ورودی برازجان در دو فاز بوده که فاز اول شامل جاده اتوبان و مسیر تالارها بود. صادقی اضافه کرد: زیرسازی، دیوار چینی، احداث پل، کانال، سنگ جدول وسط، سنگ فرش روی پل، دیواره جانبی، قیر پاشی و…. انجام شده است، اکنون نیز تنها در انتظار رسیدن قیر برای آسفالت هستیم. وی اذعان داشت: معرفی نامه قیر جهت آسفالت نیز به وزارت راه و شهرسازی داده شده و تنها در انتظار ابلاغ آن به پالایشگاه برای دریافت قیر هستیم، ممکن است با توجه اهمیت پروژه و برنامه ریزی های صورت گرفته، اعتبار قیر دیگر پروژه ها را در این پروژه استفاده کرده و اقدامات لازم جهت جایگزینی قیر لازم انجام گیرد، در آینده نیز قیر پروژه مذکور را جایگزین قیر صرف شده از طرف دیگر پروژه ها خواهیم کرد. پیمانکار پروژه راه ورودی برازجان تصریح کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و مردم و طبق برنامه ریزی انجام شده، شاهد افتتاح این پروژه در دهه فجر سال جاری خواهیم بود. صادقی افزود: به دنباله فاز اول این پروژه جاده ای وجود داشته که از روی پل فعلی به سمت آرامستان می رود، آنجا نیز همه کارها از جمله خاک ریزی و قیر پاشی صورت گرفته و تنها آسفالت آن مانده است. وی اضافه کرد: پیش بینی اعتبار فاز اول در حد ۵ میلیارد تومان بوده که شامل تملک زمین و ساخت و ساز است. پیمانکار پروژه راه ورودی برازجان دلیل تأخیر در اجرای این پروژه را معارض های شخصی و دولتی دانسته و اذعان داشت: معارض های دولتی بسیاری مانند گاز، برق، آب و تلفن وجود داشت اما تمام کارها با برنامهریزی مناسب در زمانی خوب پیش رفت داشت. صادقی تصریح کرد: جابجای آب، برق و فیبر نوری طبق روال عادی زمان بر بوده و تنها دلیل تاخیر ۳ماهه این پروژه، معارض هایی بود که نیاز به زمان داشت، چون از قبل پیش بینی احداث چنین پروژه ای نشده بود. وی ادامه داد: فرماندار و معاونین وی، وقت گذاشته و اداره آب همکاری بسیار خوبی داشت، بقیه ادارات نیز همراه ما بودند. پیمانکار پروژه راه ورودی برازجان خاطرنشان کرد: با آنکه درگیر پروژه های دیگری نیز در سطح شهرستان بودیم، اولویت خود را این پروژه قرار دادیم. محمدصادق صادقی افزود: فاز دوم پروژه اصلاح ورودی برازجان نیز مراحل قانونی خود را طی می کند. وی اضافه کرد: در فاز دوم پروژه راه اصلی همچنان به سمت بوشهر بوده و پیچ حادثه آفرین قبل از پل برداشته می شود. پیمانکار پروژه راه ورودی برازجان اذعان داشت: به منظور اصلاح ورودی برازجان، پیچ خطرناک قبل از پل برداشته شده و دور برگردان جدید بعد از پل با شیب ملایم تر به منظور عبور از روی پل احداث می شود. لازم به ذکر است در خصوص پیگیری این موضوع، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی پاسخگوی تماس های گرفته شده نبود.
دیدگاه ها