true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: یکی از زمینه های حائز اهمیت در مهندسی حمل و نقل، مباحث مربوط به ایمنی است، از این رو باید ویژگی ها و مشخصات معابر شهری و ابزارهای آرام سازی به کار رفته در آنها مانند سرعت کاه ها که در گفتار عمومی سرعت گیر نامیده می شوند نیز مورد بازبینی قرار گیرد، سرعت گیرها یکی از تجهیزات کنترل ترافیک در نواحی شهری نیز هستند، این موانع ایمنی به عنوان یکی از ابزارهای آرام سازی ترافیک مطرح بوده که به تنهایی یا در کنار سایر روش های آرام سازی به کار گرفته می شوند تا از این طریق بتوان سرعت وسایل نقلیه را کنترل کرد، رفتار رانندگان را تغییر داد و شرایط ایمنی را برای کاربران معبر بهبود بخشید، اما گاهی اوقات نصب غیرمنتظره سرعت کاه ها، عملکرد غیرکارشناسی و یا غیرمنطقی در نصب آنها صدای شهروندان را بلند می کند.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ روز گذشته یکی از شهروندان برازجانی با تماس و گفتگو با دشتستان بزرگ، خواستار پیگیری چرایی احداث ۴سرعت گیر آسفالتی جدید در خیابان شهید مجاهد برازجانی شد.

این شهروند برازجانی افزود: دلیل نصب سرعت گیرهای جدید در این خیابان چه بوده و چرا اتفاقا افتاده است؟

از این رو خبرنگار دشتستان بزرگ، گفتگویی را با معاونت عمرانی شهرداری برازجان ترتیب داد.

امرا… عباسی در این خصوص به دشتستان بزرگ، گفت: متاسفانه شب گذشته از چنین موضوعی در انتهای خیابان مجاهد برازجانی باخبر شدیم.

وی افزود: چهار سرعت گیر آسفالتی توسط پیمانکار اداره راه که در فاصله تقریبا نزدیک همان خیابان مشغول به فعالیت برای ورودی شهر برازجان و تالارها بوده احداث شده است.

معاونت عمرانی شهرداری برازجان اضافه کرد: با توجه به این که خیابان مذکور در محدوده ترافیکی شهر برازجان قرار داشته است، هر گونه اقدام باید با مصوبه شورای ترافیک شهرستان دشتستان، تاییدیه پلیس راهور و شهرداری برازجان باشد.

عباسی با اشاره به این که هیچ کدام از موانع احداث شده مجوز شورای ترافیک شهرستان را نداشته اذعان داشت: هیچ گونه هماهنگی با شهرداری برازجان نیز صورت نگرفته بود، از همین رو ساعت۷ صبح امروز دستور جمع آوری موانع صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی موانع جمع آوری شده و هم اکنون شهروندان بدون ایجاد هیچ گونه مشکل از خیابان مجاهد برازجانی عبور کنند.

ناظر پروژه تقاطع غیر هم سطح ورودی برازجان از سمت استان فارس نیز در گفتگو با دشتستان بزرگ، گفت: پروژه ورودی برازجان بیرون از شهر بوده اما چون مربوط به ورودی شهر بود از کارفرما خواستیم که نامه ای به منظور حل مسائل ترافیکی داده تا به دلیل حل مشکلات، اقدامات لازم را انجام دهیم، راهور نیز سرهنگ شجاعی پاراف کرد برای آقایان آبشیرینی و نظرآقایی که کارشناسی محل مورد نظر را انجام دهند.

نصرا… بهبهانی افزود: از محل بازدید شده و مکان های احداث سرعت کاه و نصب تابلوها را معرفی کردند، ما نیز شنبه ظهر سرعت کاه ها را نصب کرده و عوامل شهرداری نیز در جریان بودند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل چنین اقدامی نیز فرمانداری بود که از ما خواسته بود مسائل ترافیکی پروژه ورودی شهر برازجان را انجام دهیم، یعنی همه می دانستند، آسفالت را با چنین قیمت بالایی در این خیابان ریخته بودیم که برداشته شد، ۵تابلو علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده که تابلوها را هم بردند.

ناظر پروژه تقاطع غیر هم سطح ورودی برازجان از سمت استان فارس اذعان داشت: شهرداری باید مسائل ترافیکی درون شهر را انجام داده اما نکرده بود، راهور نیز کاملا در جریان بوده و همه چیز هماهنگ شده بود، حتی شب گذشته سرگرد آبشیرینی در محل حاظر شده و کار را تایید کرده بود، تاکید برای رنگ کردن سرعت کاه ها نیز شده بود.

بهبهانی تصریح کرد: امروز نیز قصد رنگ آمیزی سرعت کاه ها را داشته تا بتوانیم استارت پروژه ورودی شهر برازجان را در ادامه فاز اول بزنیم که این گونه شد، کاری که انجام دادیم خداپسندانه بوده مگرنه با آسفالت در این خیابان سرعت کاه درست نمی کردیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader