ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
---|---|---|---|---|---|---|
« دی | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
- ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت درج خبر:۱۳:۰۰
- بدون دیدگاه
دشتستان بزرگ : معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشآموزان، بهویژه دانشآموزان دوره اول ابتدایی نسبت به ۲ سال قبل، دچُار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارتهای سواد پایه شدند.
به گزارش دشتستان بزرگ ؛ رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه “تیتر امشب” شبکه خبر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری، آموزشها در نظامهای آموزشی سراسر جهان و نیز کشور ما، از بستر فضای مجازی پیگیری شد و برای تعدادی از دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند، تدابیری اندیشیده شد تا از بسترهای دیگر آموزش ادامه یابد.
وی با اشاره به انجام پایشی در زمینه نحوه و میزان یادگیری دانشآموزان در مقایسه با آموزش حضوری بیان کرد: با بررسیها و تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که دانش آموزان، خصوصا دانش آموزان دوره اول ابتدایی نسبت به ۲ سال قبل، دچُار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارتهای سواد پایه شدند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: در دوره متوسطه شاهد افت پنهان هستیم. نتایج تحقیقات بهعمل آمده نشان میدهد، یادگیری واقعی دانشآموزان کمتر از آن چیزی است که در امتحانات کسب کردهاند.
حکیمزاده تأکید کرد: در مناطق روستایی و عشایری که مدارس به دلیل جمعیت کمتر باز بودند و آموزشها بهصورت حضوری بود در زمینه اُفت تحصیلی دچار چالش کمتری بودیم.
مهدی اسماعیلی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس دیگر مهمان برنامه گفت: تعطیلی مدارس و تغییر شیوه نظام آموزشی از حضوری به غیرحضوری و مجازی اجبار بدون توجه به آمادگی ما انجام گرفته است.
وی بیان کرد: در دو سال گذشته نظام آموزشی ما در زمینههای مختلف آموزشی، پرورشی و ورزش آسیب جدی دیده و از اهداف تعریف شده خود باز مانده است.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس گفت: تمام اندیشمندان علم تعلیم و تربیت معتقدند که هیچ نظام آموزشی جای آموزش حقیقی و حضوری را نمیتواند، بگیرد.
اسماعیلی گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا دائماً موضوع کرونا را پایش میکند و اگر سلامت دانش آموزان در بازگشایی مدارس تهدید شود قطعاً در بازگشاییها تجدید نظر میشود.
بهنام بهراد، عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در شرایطی وارد بحران کرونا شدیم که معلم آمادگی لازم را برای تدریس در فضای مجازی نداشت، زیرساختها فراهم نبود، پلتفرم استاندارد نداشتیم و دانشآموزان به اینترنت دسترسی نداشتند که مجموعه این عوامل سبب افت تحصیلی دانشآموزان شد.
وی بیان کرد: هر یکسال تعطیلی موجب کاهش ۶ درصدی تولید ناخالص داخلی کشورها در ۵۰ سال آینده خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
دیدگاه ها