true

ویژه های خبری

true
    امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ- حسین سوزنده: علیرضا بحرینی گفت: پلاتو استاد فخری سال گذشته نواقصی داشت که لیست آن آماده و تحویل اداره کل ارشاد شد اما جهت مرتفع شدن این نواقص عملا هیچ اتفاقی صورت نگرفت.

وی در نشست هنرمندان با فرماندار دشتستان که شامگاه روز گذشته برگزار شده بود، خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای این پلاتو، استقرار یک بالابر است همچنین این پلاتو کف پوش و صندلی مناسب ندارد، لذا عملا هیچ کاری نمی توان کرد.

بحرینی اذعان داشت: مشکلات پلاتو پیش پا افتاده و قابل حل است، حتی نیازی به برگزاری جلسه نیست، در انجمن نمایش، همواره هنرمندان با دست خالی مقام آورده اند اما گلایه داریم که چرا باید کمترین بودجه فرهنگی و هنری برای بزرگترین شهرستان استان در نظر گرفته شود، متولی امر فرهنگ و هنر اداره ارشاد بوده اما برای اجرای تئاتر و دریافت بودجه ناچیز باید به شورا و شهرداری مراجعه کنیم.

وی تصریح کرد: کلی باید رفت و آمد داشته باشیم تا بلیط اتوبوس خود را از شهرداری بگیریم، ما فقط حسرت می‌خوریم و گلایه داریم، در بحث ورزش خوشبختانه میلیارد میلیارد کمک شده اما به فرهنگ و هنر ما کمکی صورت نمی‌گیر، ما نمی گوییم به ورزش کمکی نشود اما حداقل به اندازه یک سوم این اعتبارات، به هنر تخصیص داده شود.

بحرینی ادامه داد: متأسفانه جهت برگزاری برنامه های روز برازجان چند صد میلیون تومان هزینه می شود اما هیچ اتفاق خاصی در سطح شهر رخ نمی دهد، پیشنهاد دادیم برای روز برازجان ۲۰۰ میلیون در اختیار هنرمندان قرار داده تا نتایج بسیار خوبی گرفته شود، انجمن نمایش برازجان توانایی برگزاری جشنواره‌های مختلف را داشته اما بودجه ای برای برگزاری این جشنواره‌ها ندارد.

مسئول انجمن سینمای جوان نیز در این نشست گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری، ۷ هزار و ۷۰۰ مخاطب سینمایی و ۳ هزار مخاطب سینمای سیار داشتیم، ۲ دوره آموزشی و ۳ دوره تک درس در حال برگزاری داریم، دغدغه ها و صحبت‌ها زیادی هست، ما روزانه ۱۰۰ نفر مراجعه کننده داریم، صندلی ها فرسوده شده و ۸۰۰ میلیون تومان جهت خرید صندلی نیاز داریم، تجهیزات الکترونیکی در حال فرسوده شدن هستند، کولرهای ما سوخته و ۱۰ سال از خرید تجهیزات خنک کننده ما گذشته است.

حمید علیزاده افزود: با کمترین اعتبارات در حال ارائه خدمات هستیم، نه سرویس بهداشتی مناسب و نه وسایل سرمایشی درستی داریم، وسایل و تجهیزات ما آخرین بار در سال ۹۰ بروزرسانی شده‌اند، با این وجود مقام های ملی و بین المللی کسب کرده ایم.

وی اضافه کرد: نسبت به سینمای مرکز استان مخاطب بیشتری داریم، گلایه های بسیاری وجود دارد، از جلسه رفتن خسته شده و نتیجه نگرفته ایم، از شهرداری خواستیم که زمین درب انجمن را برای ساخت گالری استفاده کنیم، اما هیچ نتیجه ای نگرفتیم.

علیزاده اذعان داشت: تا آنجایی که شد سعی خود را کرده ایم اما دوست نداریم جلسه فقط در حد صحبت بوده و نتیجه ای گرفته نشود.

مسئول سالن هنر شهر برازجان نیز اظهار داشت: این تالار آن تالاری نیست که در افتتاحیه دولت ساخته شده بود، متأسفانه فقط از آن ظاهری مانده است، نورهای موضعی، سیستم صوت مناسب و … در تالار نداریم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما متأسفانه روند غلط مسئولین دولتی است که جهت استفاده از سالن های سطح شهر تماس گرفته و بیان می کنند که ما دولتی هستیم و هر مراسمی که برگزار می شود باید رایگان باشد.

آرش شعبانی افزود: صندلی ها در حال مستهلک شدن بوده و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا اجرای مراسم از حالت رایگان خارج شود، در هر ماه حداقل بالغ بر ۱۰ برنامه در این سالن ها برگزار شده و از این بین ۹ برنامه را به فرمانداری زحمت داده تا برای بهزیستی، بهداشت و درمان و… رایگان اجرا شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه ما حتی یک جارو برقی صنعتی و یک پروژکتور نداریم، سالن به این خوبی در حال فنا شدن است، رایگان اجرا کردن هزینه های بسیاری برای ما ایجاد می کند.

مسئول انجمن خط و قلم دشتستان نیز گفت: من نماینده هنرمندان شهر هستم، دشتستان معدن الماس استعداد های هنری بوده و باید به آن بها داده شود، با وجود پیگیری های مکرر جهت احداث گالری در برازجان از طرف شورای شهر به نتیجه نرسیدیم.

میزبان این برنامه نیز افزود: متاسفانه در سالهای گذشته اماکن فرهنگی و هنری شهر برازجان به دلایلی فرسوده شده که نیاز به تعمیرات و تجهیزات دارد، متاسفانه در بودجه ای که برای اداره ارشاد مصوب شده برای رسیدگی به اماکن و سالن های هنری هیچ برنامه ریزی نشده است.

عبدالرحیم کاویانی اضافه کرد: در ماه های اخیر متوجه مشکلات بسیاری شده و متاسفانه هیچ گونه رسیدگی به متجمع های فرهنگی نشده است، در منطقه ای زندگی کرده که ماه های زیادی از سال گرم بوده و نیاز به سیستم های سرمایشی داریم، متاسفانه سیستم های سرمایشی فرسوده شده است.

وی اذعان داشت: ما هنرمندان به نوعی با بقیه اقشار جامعه فرق داریم، مطالبه گر هستیم اما به نوعی حجب و حیایمان اجازه نمی دهد که هر روز درب ادارات باشیم، ولی اجازه نمی دهیم کسی ما را از حق و حقوقمان محروم سازد.

احمد جهاندیده افزود: به مسئول ارگان ها بگویید هنرمندان ما را به اسارت نگیرند، گاها ما را به اسارت برده و مجبوریم سکوت کنیم، ما مطالبه‌گر مسائل مالی نبوده و دنبال پول نیستیم، بلکه به دنبال روح هنر هستیم، متأسفانه هنوز گالری در شأن این انجمن وجود ندارد تا هنر خود را عمومیت داده و نمود دهیم.

وی اضافه کرد: اشاعه هنر، مهمترین خواسته ما در هنگام اجرای برنامه ها است، این انجمن خواسته زیادی ندارد اما احداث یک گالری از لازمه های جامعه خوشنویسان دشتستان است.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی برازجان نیز گفت: احداث نگارخانه از جمله نیازهای این قشر از هنرمندان است، ما فضای درخور هنرمندان این انجمن نداریم.

یوسف اعتصامی زاده اضافه کرد: کمبود امکانات به شدت وجود دارد که اگر نیاز بود لیست کرده و برای تامین در اختیار شما قرار می دهیم.

شنبدی یکی از هنرمندان دشتستانی نیز در این نشست اظهار داشت: باید نشست خصوصی برگزار کرده و به دنبال احیای جشنواره دشتستان باشیم، هنرمندان معمولا از قشر پایین یا متوسط جامعه هستند، دوست داریم هنر خود را بهتر نمود کنیم، لذا برای تحقق این خواسته، نیاز است بودجه ای برای آنها در نظر گرفته شود.

وی افزود: به عنوان مثال می توان وام های قرض الحسنه برای آنها در نظر گرفت و در بحث معیشت هنرمندان تمرکز شود.

علی زیارتی نیز در این جلسه گفت: کارخانه سیمان ۳ تریلی سیمان برای کمک به ارشاد می دهد، همه ما برای کمک به شهرداری می رویم اما در زمان نیاز، هیچ حمایتی از سوی مسئولین نمی شویم.

راستی یکی از هنرمندان شهر برازجان نیز گفت: متاسفانه هیچ مهمان سرایی برای مهمانان هنرمند که قصد آموزش به هنرمندان ما دارند نداریم، همچنین اما اگر امکان دارد تقاضا داشته سالن هنر دو درب ورودی مجزا برای ورود برگزار کنندگان مراسم مختلفی که همزمان شده، داشته باشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader