true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تبریز میزبان دختران بدمینتون‌باز تیم‌ملی

دشتستان بزرگ / دختران بدمینتون‌باز تیم‌ملی، تبریز را به عنوان محل برگزاری دومین اردوی خود برگزیده‌اند.

دومین اردوی تیم‌ملی بدمینتون دختران زیر ۱۵ و ۱۷ سال، از روز شنبه هفته جاری به میزبانی تبریز آغاز شده و تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد شد.

سپیده صادقی (مرکزی)، زهرا امنی و مبینا سالاری (آذربایجان شرقی) و زینب صالحی زاده (فارس) در تیم زیر ۱۵ سال و آیسان زارعی و مهدیه هوشمند (آذربایجان شرقی) رویا عرب اسماعیلی (سمنان) و هانا ملاکریمی (مازندران) در تیم زیر ۱۷ سال حضور دارند.

به گزارش دشتستان بزرگ ، ملی‌پوشان در آکادمی بین‌المللی بدمینتون تبریز در دو نوبت صبح و بعداز ظهر زیر نظر  لیلا اقبال و کمک‌های او، رباب علیاری و مریم رحیم زاده به تمرین می پردازند.

تبریز میزبان دختران بدمینتون‌باز تیم‌ملی

آذربایجان‌شرقی یکی از برترین پایگاه های بدمینتون کشور است

لیلا اقبال، مربی تیم‌ملی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری این اردو در تبریز اظهار کرد: دومین اردوی تیم‌ملی از ۲۴ شهریور آغاز شده و درحال برگزاری است. تمرینات ما طی دو نوبت برگزار می‌شود که شامل تمرینات آمادگی جسمانی و مهارت های فنی است.

او ادامه داد: ۸ ملی پوش در این اردو حضور دارند و در کنار تمرینات جلسات فرهنگی، روانشناسی و تغذیه ورزشی نیز حضور پیدا می‌کنند.

اقبال گفت: آذربایجان‌شرقی و تبریز جزو یکی از پایگاه های بدمینتون ایران است. چهار بازیکن از آذربایجان‌شرقی در این اردو حضور دارند و این نشان دهنده وجود پتانسیل و تلاش بی بدیل هیات بدمینتون استان و مربیان است.

او با تقدیر از مسئولین فدراسیون بدمینتون بابت برگزاری اردوی های تیم ملی گفت: هر دو هفته یک بار تیم ملی زیر ۱۵ و زیر ۱۷ سال اردو برگزار می‌کند که این اتفاق تاثیر مثبتی بر آینده بازیکنان خواهد داشت.

اقبال در رابطه با فقدان تیم باشگاهی بدمینتون در آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی قبلاً صاحب تیم بوده و صددرصد امکان تیمداری دوباره را دارد. البته شرایط در استان ها متفاوت است و تیمداری نیازمند حضور اسپانسر است.

تبریز میزبان دختران بدمینتون‌باز تیم‌ملی

 

رباب علیاری، سرمربی تیم‌های منتخب بدمینتون آذربایجان شرقی در رابطه با این اردو به ایسنا گفت: خوشبختانه میزبان دومین مرحله‌ از اردوی آمادگی بازیکنان بدمینتون زیر ۱۵ و ۱۷ سال کشور در تبریز هستیم و تیم ملی برای مسابقات آسیایی میانه آماده می‌شود.

او ادامه داد: در این اردو هشت نفر حاضر شده‌اند که خوشبختانه چهار نفر از آن‌ها از آذربایجان شرقی هستند. دو نفر از دختران بدمینتون باز آذربایجان شرقی در رده‌ی سنی زیر ۱۷ سال و دو نفر دیگر نیز در رده‌ی سنی زیر ۱۵ سال حضور دارند.

علیاری گفت: امیدواریم که با برگزاری هر چه بیشتر این اردوها بازیکنان در تیم کشوری به رده‌های بالاتری برسند و همانند سال گذشته که دونفر از منتخبان کشور جزو بازیکنان آذربایجان شرقی بودند؛ امسال هم بتوانیم نفرات بیشتری را در اردوی اصلی تیم ملی داشته باشیم.

تبریز میزبان دختران بدمینتون‌باز تیم‌ملی

هدفگیر دختر تبریزی برای حضور در المپیک
آیسان زارعی، بازیکن تبریزی تیم ملی زیر ۱۷ سال بدمینتون در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برگزاری ادوی تیم ملی در تبریز گفت: تمرینات‌ مان در اردو در شرایط مطلوب درحال برگزاری است و برای مسابقات آسیا میانه آماده می‌شویم. در سه دوره قبلی این مسابقات حضور داشتم و صاحب مدال طلا و نقره شده‌ام و تلاش می‌کنم در مسابقات پیش رو هم عملکرد خوبی داشته باشم.

او در رابطه با فقدان تیم باشگاهی بدمینتون در آذربایجان‌شرقی گفت: اگر تیم داشته باشیم می‌توانیم بیشتر در مسابقات حضور پیدا کنیم و باتجربه‌تر شویم.
زارعی درباره هدف خود در بدمینتون گفت: هدفم حضور در المپیک است.

بدمینتون باز خوش آتیه تبریزی خاطرنشان کرد: از فدراسیون، هیات بدمینتون ‌آذربایجان شرقی، مربیان و مادر و پدرم بابت تلاش و زحماتشان در راستای موفقیت‌هایم تشکر می‌کنم.

تبریز میزبان دختران بدمینتون‌باز تیم‌ملی

دورخیز دختر هشترودی به سمت هدف بعدی…

زهرا امنی، بدمینتون‌باز هشترودی تیم‌ملی زیر ۱۵ سال در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با شرایط اردوی تیم‌ملی در تبریز گفت: اردو تیم ملی تا این لحظه از هر لحاظ عالی بوده است. تمرینات منظم برگزار شده‌ و مربیان تیم‌ملی نقش اساسی در تاثیرگذاری تمرینات داشته‌اند.

او درباره اهدافش در بدمینتون گفت: آرزوی من تا این لحظه رسیدن به اردوی تیم ملی بود که محقق شد. اما از این حظه به بعد هدفم در بدمینتون حضور و درخشش در مسابقات برون مرزی خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader