true

ویژه های خبری

true
    امروز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: از ۴۰۰ نفر جامعه نخبگانی استان بوشهر، ۵۴ درصد سهم بانوان است که در سطوح بالایی قرار دارند.

به گزارش دشتستان بزرگ، آزاده میروکیلی اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۸۳ با تاکید مقام معظم رهبری به جهت رفع موانع برای ارتقا و تولید دانش‌بنیان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه هدف بنیاد نخبگان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای شناسایی، هدایت، توانمندسازی، جذب و به کارگیری نخبگان است، افزود: در واقع بنیاد ملی نخبگان با هدف تأمین نیروی توانمند و نخبه برای کشور، این کار را از لایه‌های دانش‌آموزی و از پایه‌های چهارم، پنجم و ششم با طرح «شهاب» با شناسایی دانش‌آموزان مستعد آغاز کرده و سپس در دوره دبیرستان با کمک آموزش و پرورش برنامه هدایت و توانمندسازی این دانش‌آموزان را تا رسیدن به دانشگاه انجام می‌دهد.

این مقام مسؤول گفت: طرحی با عنوان «مسیر نخبگی» از دوران دبیرستان طراحی شده تا دانش آموزانی را که در المپیادها مقام آورده و یا رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ کنکور دارند، در این طرح قرار گرفته و برایشان در کنار یک استاد راهبر برای توانمند شدن برنامه‌ریزی می‌شود.

میروکیلی بیان کرد: زمانی به یک فرد نخبه گفته می‌شود که آن فرد در جامعه به اثرگذاری رسیده باشد بنابراین دانشجویان و برنده‌های المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی و رتبه‌های برتر کنکور مستعدان برتری هستند که هنوز به اثرگذاری در جامعه نرسیدند و زمانی که بتوانند در جامعه شروع به اثرگذاری کنند به آن‌ها «نخبه» اطلاق می‌شود.

وی اضافه کرد: این افراد در دانشگاه‌ها با عنوان هیئت علمی جذب می‌شوند و در طرح‌هایی مانند «طرح دکتر کاظمی آشتیانی» و یا طرح «شهید شهریاری» شرکت کرده و وارد اثرگذاری می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به جامعه ۴۰۰ نفری نخبگان استان بوشهر اذعان کرد: وقتی به جامعه آماری نخبگان استان بوشهر نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ۵۴ درصد افراد نخبه ما را بانوان تشکیل داده‌اند و اکثر خانم‌هایی که در طرح‌های بنیاد نخبگان شرکت کرده‌اند در سطوح بالایی قرار دارند و این باعث افتخار ماست که بانوان استان به مرحله اثرگذاری رسیده‌اند.

منبع: فارس

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader