true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ- سید محمد حسینی: طی بازدید استاندار محترم، معاونین ایشان، فرمانداران، بخشداران، مدیران کل و شهرستانی از برخی روستاها به منظور بررسی، شناخت و احصاء عمده مشکلات مبتلا به جامعه روستایی از لسان دهیاران و‌ شوراها و بررسی مشکلات صاحبان مشاغل صنعتی و خانگی در شهرستان، باعث شد که برخی مشکلات روستایی و نقاط ضعف پیش روی کار آفرینان بیش از پیش نمایان شود که مطمئنا عمده این مشکلات توسط مسئولین قابل حل است که ذیلا انتقادات خود در این سفر یک روزه را همراه با پیشنهاد ارایه خواهم کرد.

به گزارش دشتستان بزرگ، در ابتدا جا دارد مراتب سپاس خود را از عزیزان‌ و‌ ‌همکارانم نظیر آقای موسوی، عمرانی نسب و… در برپایی غرفه های صنایع دستی، بجای آورم چرا که این موضوع را گامی موثر در بروز نبوغ و استعداد های نهان کار آفرینان میدانم.

شفاف و‌ روشن است که نفس بازدید و سر زدن به روستاها، کارگاه ها و مشاغل خانگی توسط مسئولین در ظاهر خیلی خوب و ‌پسندیده به نظر می رسد، در صورتی که پس از شناخت مشکلات پیش رو، گام های موثر در رفع آن موانع و‌ مشکلات برداشته شود.

وگر نه اگر آن مشکلات و موانع، پس از گرفتن تصاویر تبلیغاتی، به جای خود باقی بمانند، چیزی جز نارضایتی ‌و دلسردی از مسئولین در بر نخواهد داشت.

طی این بازدید در برخی روستاها متوجه شدم، غالب دهیاران و شوراها، بدلیل کمبود اعتبار سالانه دچار مشکل هستند، در حالی که اعتبارات سالانه روستاهای شهرستان در قیاس با شهرستان هایی نظیر جم، عسلویه و… بسیار ناچیز بوده که همین موضوع نشان از ضعف مدیریت مسئولین است.

عدم تخصیص قیر یارانه ای از دیگر مشکلات و از خواسته های مهم اعضای شوراها و دهیاران بود که این موضوع نیز از طریق پیگیری نمایندگان محترم مجلس، استاندار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قابل حل است.

در این سفر یک روزه و سر زدن به برخی روستاها و غرفه ها، مشکلاتی نظیر عدم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ‌کارآفرینی، دشوار بودن مراحل و عملیات دریافت تسهیلات، بالا بودن نرخ سود و بهره تسهیلات، سپردن وثیقه و ‌ضمانت های بانکی لازم همگی از مشکلات پیش روی کارآفرینان روستایی قلمداد می شد به گونه ای که برخی از این کارآفرینان که غالبا زنان سرپرست خانوار بودند، متقاضی معرفی آنان جهت خرید دستگاه تقطیر عرقیات استاندارد مسی، خرید کمپوست جهت پرورش قارچ، خرید صندوق های مخصوص تولید و فراوری عسل، برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی و ‌محلی از فنی و حرفه ای و برخی دیگر نیز متقاضی دریافت آرد یارانه ای جهت پخت نان محلی بودند.

عدم نصب و ‌استقرار یک دستگاه خودپرداز در سالن غرفه ها، کمبود فضای مورد نیاز هر غرفه، بالابودن اجاره بهای هر غرفه، پایین بودن سطح کیفی سرویس بهداشتی، عدم وجود آبسردکن در محوطه سالن و‌ مشکلاتی نظیر این ها، سطح کیفیت نمایشگاه را تنزل داده بود.

در پایان این بازدید یک روزه، ضمن اینکه این نمایشگاه تا یک هفته ادام می یابد، خبر از تخصیص ۴۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کاراآفرینان از زبان استاندار به گوش رسید ولی باید نظاره کرد که کارآفرینان تا چه میزان قادر به دریافت این تسهیلات خواهند و‌ شرایط دریافت این تسهیلات چگونه خواهد بود و همچنین باید دید که این تسهیلات نصیب روستاییان خواهد شد یا فرزندان افراد خاص شهرنشین.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader